پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
سرخط خبرها

افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات لبنی | نرخ جدید شیر خام هنوز اجرا نشده است

  • کد خبر: ۷۷۴۰۷
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات لبنی | نرخ جدید شیر خام هنوز اجرا نشده است
هنوز افزایش قیمت شیر خام اجرا نشده است اما شرکت‌های لبنی در چندماه گذشته به بهانه‌های مختلف قیمت را افزایش داده‌اند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز حاکی از افزایش دوباره محصولات لبنی در سوپرمارکت‌های مشهد است، درحالی‌که قیمت جدید شیر خام اجرا نشده است و گاوداران هنوز شیر خام را به همان قیمت قبل به کارخانجات می‌فروشند.

به‌گفته یکی از سوپرمارکتی‌های شهر، شرکت لبنیات رضوی و کاله در چند روز گذشته قیمت لبنیاتشان را حدود ۳۰درصد افزایش داده‌اند.


او می‌گوید: محصولات کاله مثل شیر که ۱۰هزار تومان قیمت داشت، اکنون ۱۲هزار و 500 تومان فروخته می‌شود. ماست ۱۸هزار تومانی الان ۲۳هزار تومان شده و ماست ۳۷هزار تومانی کاله اکنون ۵۰هزار تومان شده و ‌پنیر ۲۳هزار تومانی نیز اکنون ۲۷هزار تومان شده است. این افزایش قیمت‌ها در ۲‌روز اتفاق افتاده است.

 

دلیل افزایش قیمت را از شرکت پگاه خراسان به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولید محصولات لبنی پیگیری کردیم، اما این شرکت گفته زیرمجموعه شرکت صنایع شیر ایران در تهران است و هیچ دخل‌وتصرفی در قیمت‌ها ندارد.
صراف، رئیس اتحادیه گاوداران و دامداران خراسان‌رضوی، دراین‌باره گفته است: ثابت‌بودن نرخ شیر خام به سود شرکت‌های لبنی است.


به‌گفته صراف افزایش قیمت چندباره محصولات لبنی از سوی چند شرکت لبنی اتفاق افتاده است، درحالی‌که متأسفانه فقط قیمت شیر آن‌هم به‌صورت خیلی محدود و فقط برای کارخانجات شیر خشک افزایش یافته است، نه برای شرکت‌های لبنی.
بااین‌حال نکته حائز اهمیت این است که دولت باید راه چاره‌ای پیدا کند. به‌طبع وقتی شیر به‌سمت کارخانجات شیر خشک می‌رود، عرضه آن کم می‌شود و کارخانجات لبنی مجبورند شیر را با قیمت بیشتری بخرند. من تأیید نمی‌کنم که کارخانجات شیر را ۶۴۰۰ تومان می‌خرند، اما افزایش قیمت داشته‌اند. این افزایش قیمت اگر عملیاتی شود، دولت باید هم به فکر مصرف‌کننده باشد و هم تولیدکننده را تأمین کند که بیش از این ضرر نکند.


وی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات لبنی معمولا در ستاد تنظیم بازار کشور تأیید می‌شود، آن‌هم فقط در 4 قلم شیر (فقط نوع بالشتکی)، ماست، پنیر و دوغ. قیمت سایر محصولات در کارخانجات آزاد است و شرکت لبنی با هر قیمتی می‌تواند محصولش را در بازار عرضه کند. اما این دلیل نمی‌شود که بهای تمام‌شده شیر برای کارخانجات بررسی نشود و آن‌ها خود را به هر افزایش قیمتی مجاب بدانند. دستگاه‌های نظارتی باید اساس این افزایش قیمت‌ها و پایه قیمت شیر را بررسی کنند.


رئیس اتحادیه گاوداران خراسان‌رضوی در ادامه افزود: اگر شرکت‌های لبنی شیر را با نرخ ۶۴۰۰ تومان نخرند، اما در محاسباتشتان این نرخ را در نظر بگیرند، در حق مصرف‌کننده اجحاف کرده‌اند. ما بارها گفتیم که ما خودمان هم به‌عنوان مصرف‌کننده تمایلی به افزایش قیمت نداریم، چون این سیر صعودی قیمت‌ها ناخواسته کاهش مصرف را به‌دنبال دارد.
اما پیشنهادمان این است که فضایی ایجاد شود و دولت یارانه‌ای در قالب یارانه سلامت به مصرف‌کننده تخصیص دهد تا مصرف‌کننده کمترین آسیب را از افزایش قیمت‌ این محصول ضروری ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->